quarta-feira, novembro 02, 2011

AZEITE, SABER VENDER O "OURO" LIQUIDO...


(boza)


esta dimensão de utilização gráfica dos variados elementos|texturas (terra, pedras, madeira) que circundam e se conjugam com o produto acabado - azeite - é absolutamente espantosa. 

textos explicativos:


LA JANA (Castelló) compta amb 938 oliveres monumentals, convertint-se així en la població amb la major densitat d'oliveres mil·lenàries. Al llarg del seu terme, es poden trobar oliveres monumentals en qualsevol part, barrejats amb restes i assentaments íbers i romans que accentuen un paisatge de llacunes i llacs amb la seva Via Augusta i mil·liaris. Entre les oliveres de La Jana es troben desenes d'exemplars que no deixen de sorprendre pels seus troncs amb 8, i fins i tot 9 metres de grandària, i per les seves formes modelades pel pas del temps. 

mb la diferenciació de 3 tipus d'oliveres i l'entorn en que creixen, Ignasi Boza utilitza la textura dels elements com un motiu de disseny, transformant la tipografia com a part màgica de l'etiqueta. Cadascuna de les etiquetes identificada amb un element natural de l'entorn on les oliveres creixen: Escorça, terra i pedra seca. L'origen i les característiques de l'oli d'oliva monovarietal donen el significat a la idea de sostenibilitat, d'herència natural i històrica, que fins fa poc va semblar condemnada a desaparèixer o ser dispersada pels jardins d'Europa. 

Sem comentários: